Ciasteczka owsiane z dodatkami

Dzisiaj podzielę się z Wami przepisem na szybkie ciastka owsiane. Przepis jest bardzo prosty i można nim manipulować na różne sposoby. Moje zawsze są inne. Wrzucam standardową wersję z samymi płatkami owsianymi, ale można pół porcji płatków zamienić przykładowo z amarantusem. To samo tyczy się dodatków. Ja dzisiaj dodałam orzechy włoskie, słonecznik, żurawinę i suszoną morelę, ale może to być cokolwiek - inne orzechy, płatki dyni, skórkę pomarańczy, daktyle, wiórki kokosowe, czy sezam. Zazwyczaj traktuję je jako przekąskę potreningową. Nadają się również na drugi lub czwarty posiłek (pomiędzy śniadaniem a obiadem lub obiadem a kolacją). Jednak pamiętajcie, ich główny składnik to płatki owsiane, czyli węglowodany, więc mimo tego, że są "fit", nie możemy ich jeść bez ograniczeń, szczególnie podczas redukcji. Z proporcji podanych w przepisie wyszły mi około 24 ciastka (dosyć duże).

Makro jednego ciastka: (bez dosładzania, bo to zależy od słodzika jaki wybierzecie, oraz przy założeniu, że dodałam 50g orzechów włoskich i 50g żurawiny)
kcal: 71
W; 12,5
B: 1,6
T: 2



Składniki:
- 2 banany
- 1 jabłko
- 1 jajko
- 2 szklanki płatków owsianych
- stewia/ksylitol/1-2 łyżki miodu
- dowolne dodatki (słonecznik, pestki dyni, żurawina, suszone morele, daktyle, orzechy, skórka pomarańczy, wiórki kokosowe, sezam)

Wykonanie: 
Ścieramy jabłko na tarce, blendujemy je z bananami i jajkiem. Dodajemy płatki owsiane, wybrane dodatki i słodzik. Mieszamy wszystko łyżką, do powstania zbitej  masy. Jeżeli wyszła za rzadka, dodajemy płatków owsianych, a jeżeli za gęsta, trochę wody. Formujemy ciastka na papierze do pieczenia i pieczemy około 25/30 minut w 180 stopniach.




1 komentarz:

  1. super! aż zrobiłam się głodna!! szkoda, że jest tak późno :D
    ______________________
    pozdrawiam i zapraszam!
    www.tufafin.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń