Krem czekoladowy - fit nutella

Dziś mam dla Was bardzo prosty przepis na zdrową nutellę, który często ratuje mnie w sytuacjach kryzysowych, kiedy moja ochota na coś słodkiego jest nie do pokonania. Sam krem może nie jest bardzo niskokaloryczny, ale sporą ilość kalorii zawdzięcza głównie awokado, zawierającemu tłuszcze jednonienasycone oraz omega-3, których regularnie powinniśmy dostarczać naszemu organizmowi - dlatego też możemy zjeść go bez żadnych wyrzutów sumienia. Zazwyczaj smaruję nim omlety/naleśniki/wafle ryżowe i starcza mi go na jakieś dwa podejścia. :)
- zamiast stewii możecie dodać miodu naturalnego
- moje awokado ważyło 160g, tak też liczyłam ilości składników odżywczych i kalorie

Makro całości powstałego kremu:
kcal: 462
W: 18
B: 10
T: 44,5

Składniki:
- 1 awokado
- 2 łyżeczki gorzkiego kakao
- 3 łyżeczki masła orzechowego
- stewia/inny słodzik/ 1-2 łyżki miodu naturalnego

Wykonanie:
Wszystko blendujemy na gładką masę.





2 komentarze:

  1. Nie jem już w tej chwili żadnego rodzaju nutelli bo wiem, że jak kupię to zjem od razu na poczekaniu a to nie na tym polega. Może wypróbuję kiedyś jak mnie najdzie naprawdę duża ochota na nutellę bo twój przepis jest na pewno zdrowszy i ma mniej cukru i innych badziewi ;)

    Zapraszam do siebie,
    http://to-read-or-not-to-read.blog.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajna propozycja zastępująca słodycz uwielbiany przez niemal wszystkich. Chętnie wypróbuję :)

    Pozdrawiam gorąco, shslove.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń