Ciasto jabłkowo-cynamonowe

Na blogu jakiś czas było dosyć cicho, jednak mogliście śledzić mnie na fanpage, na który co jakiś czas coś wrzucałam. :) Sporo się działo. Jakiś czas temu wraz z Kołem Naukowym Dietetyków gościliśmy na Pikniku Naukowym w Warszawie, gdzie prowadziliśmy swoje stoiska (dot. kaloryczności produktów, analizy składu ciała/jadłospisu i "zdrowego talerza" okiem dziecka). Na dodatek od półtora miesiąca zmagam się z kontuzją kolana, nad czym strasznie ubolewam, bo w związku z tym, że w miniony weekend brałam udział w IX Międzynarodowej Konwencji Fitness Eu4ya, nic gorszego nie mogło się przydarzyć. Niestety musiałam wrzucić lekko na luz i nie byłam w stanie wziąć udziału we wszystkich zajęciach jakie planowałam, ale mimo to było świetnie i na pewno nie zabraknie mnie tam znów za rok. Już niedługo osobny post relacjonujący całą konferencję. 

Dzisiaj mam dla Was przepis na coś słodkiego, a mianowicie na ciasto jabłkowo-cynamonowe. Wykonanie bardzo nieskomplikowane, a efekt powalający. Cynamon+jabłko to całkowicie moje smaki, więc ostatnio dosyć często zajadam się takim oto wypiekiem.


Makro jednej porcji (wyszło mi ich 8):
kcal: 103
B: 3,5
T: 2
W: 17


Składniki:

- 150g mąki razowej pełnoziarnistej
- 2 jajka
- łyżeczka sody oczyszczonej
- trochę wody/mleka
- 2/3 łyżeczki cynamonu
- dowolne bakalie
- 2/3 jabłka
- stewia/miód

Wykonanie:

Miksujemy mąkę, jajka, słodzik, sodę i cynamon. Dolewamy "kapkę" wody lub mleka tak, aby ciasto miało lekko płynniejszą konsystencję. Dorzucamy pokrojone w kostkę jabłka i mieszamy łyżką. Bakalie dorzucamy do ciasta, lub sypiemy je na wierzch (według uznania). Pieczemy około 60 minut w 175 stopniach. 




4 komentarze:

  1. Czy pisząc 2/3 masz na myśli dwie trzecie całości np. Dwie trzecie jabłka czy 2 lub 3 jabłka? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 2 lub 3! Sorka, że tak niezrozumiale :D Kto ile lubi

      Usuń
  2. Ok, dziękuję :D
    Na pewno wypróbuję bo brzmi przepysznie :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnie pytanie ;) : myślisz, że wyjdzie w formie muffinek? :)

    OdpowiedzUsuń